Page, - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Caroline Hoeven - WaarBenJij.nu Page, - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Caroline Hoeven - WaarBenJij.nu

Page,

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Page

24 juli
Om 8.15 stonden weer met de koffers klaar om ergens te gaan ontbijten. Bij ons hotel zit een soort kantine, zeer ongezellig, dus daar willen we niet heen. Naast het hotel waar we gisteren hebben ontbeten zit een ander leuk ding ook weer aan de rim (Bright Angel Lodge). Daar hebben we heerliijk ontbeten. Van daaruit richting Page gereden. We moesten om 15 uur daar zijn want ik heb een tour geboekt naar Antilope Canyon. Ik had gelukkig op internet gelezen dat de weg die we eigenlijk wilden nemen was afgesloten doordat er rotsblokken op de weg liggen. Dit staat helemaal niet aangegeven trouwens. Maar we nemen de andere route die niet langer is. Om 13u zijn we al in Page. We besluiten dan om nog naar een heel mooi uitzichtspunt te rijden, Horseshoe Bend. Dat is maar 10 min. Rijden. Als we daar aankomen blijkt het toch een behoorlijk eind lopen te zijn. En een heel groot stuk moet je door het rulle zand omhoog klimmen. Afzien!! En dat bij ongeveer 40 graden celcius, geen kleinigheidje, ha, ha. Maar wat je dan te zien krijgt is wel de moeite waard gelukkig. Wat mooi. Je ziet de Colorado rivier stromen rond een rots in het midden. Het heeft dus een soort hoefijzer vorm , vandaar de naam. Toen wel weer dat hele stuk terug lopen. We waren helemaal uitgeput en uitgedroogd. We besloten snel een hamburger bij de MC drive te halen en dan in te checken in het hotel. Daar kwamen we nl. langs als we naar het punt van de tour wilden. We hebben in de Lobby van het hotel onze hamburger zitten eten, want we moesten nog even wachten op de kamers. Zie je ons al zitten in het Mariott met allemaal zakken van de Mc Donalds!! Precies om 15u waren we bij het kantoor van Antilope Canyon tours. Daar werden we met 14 personen in een open jeep gezet richting de canyon. Dat was een zeer ruige rit door mul zand (een droge rivierbedding). De rit duurde ongeveer 20 minuten. Antilope canyon zijn smalle diepe kloven waar het licht heel mooi doorheen komt. Onze gids vertelde van alles over het ontstaan van de canyon en ze gaf tips om mooie foto’s te maken. Daarna weer terug in de jeep. We werden totaal door elkaar geschud in dat ding. Daarna gingen we lekker naar het hotel om te zwemmen. Het was een zeer vermoeiende dag, vooral door de warmte. ‘sAvonds hebben we heel leuk gegeten in het hotel op het terras bij zonsondergang.

• 27 Juli 2014 - 09:47

Ellen:

Kan je niet maken hoor hamburgers eten in de lobby, jullie worden al echte Anwrikanen!