San Francisco - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Caroline Hoeven - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Caroline Hoeven - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Ventura

31 juli
Het was ons goed bevallen om bij de Starbucks te ontbijten, dus dat hebben we weer gedaan. Lekker op het terras en het gaat lekker snel. Nog even tanken en dan op pad naar San Francisco! De reis gaat voorspoeding. Rond 12.15 rijden we de Bay Bridge over. We moesten wel even in de file staan om tol te betalen. Het is een klein beetje mistig, maar we zien Alcatraz eiland en de skyline van SF. We zijn nog even bezig om door de stad heen te rijden. We komen door het Financial District en om 13.00 rijden we voor bij het hotel. Helaas kunnen we nog niet op onze kamer. We besluiten om de auto in de garage van het hotel te zetten. In de garage kleden we ons maar even om, want het is behoorlijk fris voor ons doen. Ondertussen smeren we een paar broodjes en gaan we op pad richting Union Square. Eenmaal daar aangekomen splitsen we op. Iedereen heeft een eigen kaart en trekt zijn eigen plan. Gerard en ik gaan lekker even op het plein zitten met een kop koffie. Daarna lopen we richting het eindstation van de Cable cars. Leuk om te zien hoe ze de tram nog met de hand omdraaien op een rond platform. We gaan nog een paar winkels in en daarna besluiten we om naar Chinatown te lopen. Eerlijk gezegd vind ik Chinatown in San Francisco leuker dan in New York. Vooral de hoofdstraat is leuk met allemaal rode lampionnetjes. We kopen daar nog een tas op wieltjes voor Mariska en Melati. In Phoenix was de koffer al te zwaar en anders krijgen we straks een boete voor overgewicht in San Diego. Daar kan dan mooi alles in wat inmiddels is aangeschaft!! Om 18.00u hadden we afgesproken in het hotel. Gerard en ik hadden inmiddels al ingecheckt. We krijgen 2 suites op de bovenste verdieping en 1 gewone kamer op de 19e verdieping (de bovenste verdieping is de 26e). De suite is prachtig, met een zitkamer, een keuken en een eetgedeelte. Aan één kant een grote glaswand met een prachtig uitzicht over de hele stad. In de woonkamer is een bedbank. Acheraf blijkt dat de bedbank voor geen meter ligt, maar je moet wat over hebben voor dat mooie uitzicht! We krijgen bij de receptie een A-4tje met allemaal restaurants in de buurt. We besluiten niet te ver te gaan lopen, want het is inmiddels behoorlijk afgekoeld en er staat een koude wind. Gelukkig vinden we snel een heel leuk restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.

1 augustus
We moeten vandaag weer op tijd op want rond half 10 moeten we bij City Bike tours zijn voor onze fietstocht over de Golden Gate brug. Gerard haalt in de straat van ons hotel een ontbijtje en dat eten we aan de eettafel van onze kamer op. Om 9 uur gaan we lopen richting Fisherman’s Wharf. We zijn er mooi op tijd. Iedereen krijgt een fiets en als je wilt een helm. Kinderen onder de 18 móeten een helm dus Melati is de klos en ik ben solidair en ik zet ook een helm op. Heel charmant! We zijn met ongeveer 25 man voor de tour met gids. Er is nog een andere Nederlandse familie bij uit Rosmalen, bijna buurtjes!! We fietsen een heel stuk langs de kust en door woonwijken van San Francisco heen. Soms moeten we behoorlijk klimmen, puf, puf. Het is trouwens mistig en niet erg warm. Als we bij de Golden Gate komen hang hij half in de mist. Dit komt vaak voor in San Francisco, vooral in de zomer. Wel een super ervaring om over die brug heen te fietsen. Toen we er eenmaal overheen kwamen zijn we nog een stuk verder gefietst en toen naar beneden richting Sausalito. Dit is een heel leuk plaatsje aan de overkant en hier was het prachtig weer. We eten daar een lekker ijsje en lopen nog wat rond. Een uurtje later nemen we de boot (Ferry) terug naar San Francisco. We varen vlak langs Alcatraz en vanaf de boot kun je heel mooi de skyline van SF zien. De boot legt aan bij Pier 39. Daar zijn allemaal winkeltjes en restaurantjes. Het is er behoorlijk druk. Maar we vinden een leuk terrasje met uitzicht op zee, waar we lekker wat drinken en nachos eten. Daarna fietsen we weer terug naar Fisherman’s Wharf en brengen de fietsen terug. We besluiten om weer op te splitsen en spreken om 19.15 af in de lobby van het hotel om te gaan eten. Gerard en ik kijken wat bij Fisherman’s wharf, waar we zeeleeuwen zien. Daarna gaan we naar een oude conservenfabriek die helmaal is verbouwd en waar allemaal winkeltjes en restaurantjes zijn. Daarna nog naar Giradelli, iets soortgelijks maar dan in een oude mosterdfabriek. Op het plein daar wordt live muziek gespeeld en we drinken lekker een witte wijn bij een wijnzaak op het terras. Daarna lopen we naar Lombard street. Het bekende bochtige straatje in SF. Daar komen we Mariska en Melati tegen. Je moet trouwens behoorlijk klimmen om bij dat straatje te komen. We lopen met z’n 4tjes naar het hotel en als we daar aankomen zijn we doodmoe. Gelukkig hebben we nog 1 ½ uur om lekker bij te komen. We hadden de dag ervoor al gereserveerd in een soort Kebab restaurant. Dat bleek geen groot succes. Het was er een enorme herrie en na een uur kregen we al het gevoel dat ze ons weg wilden hebben. Na het hoofdgerecht kregen we nl. meteen de rekening op onze tafel! Gerard zei dat we nog iets na wilden bestellen. Dat kon, maar koffie werd naar 20u niet meer geserveerd zeiden ze. We hebben 2 toetjes genomen om te delen en daar hebben we extra lang over gedaan . Ze hadden wel 20% fooi op de rekening gezet en die hebben we lekker niet betaald.

2 augustus
Vanmorgen hebben we om 8.15 ontbeten op onze kamer. We hebben een lange reis voor de boeg. Om 9 uur vertrekken we uit het hotel. Na twee uurtjes zijn we in Monterey. Daar heb je ook een fisherman’s Wharf. De kinderen hadden gisteren geen zeeleeuwen gezien en die krijgen ze nu wel te zien. Ze liggen daar heerlijk lui op een houten plateau. We drinken buiten koffie en daarna halen we wat belegde broodjes voor onderweg. Daarna rijden we nog 9km verder naar Carmel. Dit is zo’n leuk pittoresk plaatsje, dat willen we de kinderen ook nog even laten zien. Eigenlijk wilde ik de Highway 1 nemen langs de kust, maar het staat daar helemaal vast. In overleg besluiten we toch de snellere weg te pakken (ik vind dit nog steeds erg jammer want de kustweg is prachtig). Maar we moeten nog 400 km rijden en misschien is het toch wel beter zo. Onderweg komen we helemaal geen parkeerplaats of iets tegen waar we kunnen stoppen, dus gaan we maar van de weg af en parkeren de auto voor de ingang van een Ranch om onze broodjes op te eten. We ,moeten nu nog 168km rijden en waarschijnlijk zijn we rond 18u in Ventura. Dit is net ten noorden van LA. Morgen ochtend willen we naar Hollywood en Beverly Hills.

• 03 Augustus 2014 - 23:39

Ellen:

Jullie beleven heel wat zeg, in sneltrein vaart!
    Gelukkig allemaal goed gepland! Nu naar het warme LA veel plezier!

• 04 Augustus 2014 - 11:36

G.van Hoeven Sr:

Vind het allemaal prachtig wat jullie meemaken, maar het lijkt me wel erg vermoeiend.
    De reisverslagen sla ik op op de comp.
    Vind het leuk om ze nog eens terug te lezen.
    Nog heel veel plezier en doe voorzichtig.
    Groetjes en liefs,

Opa

• 04 Augustus 2014 - 17:23

Thea Matthijssen:

Leuk verslag Chloe
    Nog veel plezier en hoor de verhalen graag als jullie weer terug zijn

Oma & Opa Matthijssen

• 06 Augustus 2014 - 18:33

Ton En Dinette:

Hallo globetrotters!!!

Wij waren er ff tussenuit, senioren trip naar het Sauereland!!!!
    Leuke en vooral mooie foto's en gezellig verslag.
    We volgen jullie weer op de voet.