Mammoth Lakes&Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Caroline Hoeven - WaarBenJij.nu Mammoth Lakes&Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Caroline Hoeven - WaarBenJij.nu

Mammoth Lakes&Yosemite

Door: CJ

Blijf op de hoogte en volg Caroline

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Oakhurst

28 juli
Vanmorgen zijn we iets later opgestaan want we waren toch wel moe. Om 9 uur ontbeten. Rond 10u vertrokken we vanuit het hotel. Toen moesten we op zoek naar een supermarkt en een benzinestation. De freeway opgereden en vlak voor de stadsgrens van Las Vegas eraf gegaan. En ja hoor alles gevonden. Lekkere verse broodjes gekocht voor onderweg en bij het benzinestation kon ik nog snel even appen. We hadden in het hotel geen wifi, moest je voor betalen. In mijn boekje stond dat je moest zorgen voor voldoende benzine en water omdat je in de woestijn weinig tegen komt. We gingen dus goed voorbereid op pad. Onderweg hebben we weer regen gehad. En we reden meer dan 300 km door de woestijn. Door de regen was het niet zo erg warm. Normaal kan het daar blijkbaar wel 50 graden of meer worden. We zijn nu op weg naar Mammoth Lakes en we moeten nog 70 km rijden, dus het schiet op. We hebben een uurtje geleden midden in de woestijn gepicknickt. Er was verder niks om te stoppen, maar dat was ook weer een ervaring. Ik hoop dat het straks beter weer wordt, want het regent ook hier weer en de lucht is donker! Tot snel weer.
Mammoth Lakes is een soort ski-oord. Het lijkt net Zwitserland of Oostenrijk. Toen we aankwamen goot het van de regen helaas. We hebben wel een heel leuk hotel en de openhaard brandt! Het is inmiddels 15 graden. We besluiten om even te douchen en dan naar 2 winkelcentra te gaan. Wat kan je verder doen. Ik heb nog een leuke korte broek gekocht bij de Ralph Lauren outlet en daarna zijn we naar Mammoth Lake village gegaan. De kinderen hebben het winkelcentrum even verkend en Gerard en ik zijn lekker de kroeg in gedoken. Even later hebben we daar met de kinderen gegeten. Als we naar buiten komen is het donker en het lijkt net kerstmis. Allemaal lichtjes in dennenbomen. De temperatuur en de sfeer passen wel bij de omgeving! De kinderen willen nog graag een ijsje ben Ben en Jerry’s. Daarna lekker slapen!

30 juli
Om 9 uur willen we ontbijten in het hotel maar ze hebben alleen maar een duur ontbijtbuffet. Dus besluiten we maar het plaatsje in te gaan. Daar vinden we een hele leuke Deli. Daar hebben ze heerlijke broodjes en we kunnen lekker buiten op het terras zitten. Vandaag is het gelukkig niet zo koud en de zon schijnt. Daarna hebben we heerlijk brood gehaald bij Schat’s bakery, een Nederlandse bakker. We willen nog wel even de meren van Mammoth lakes bekijken. Dit is niet ver om en echt de moeite waard. Daarna op weg naar Yosemite NP. We hadden in ons hotel al gehoord dat we waarschijnlijk om moesten rijden omdat er een brand woedt in Yosemite. Onderweg zijn we nog naar Mono lake gereden. Een heel mooi weer met allemaal kalktorens die uit het water komen. Het water schijnt 2,5 x zouter dan de zee te zijn. We kunnen met onze Nationale Parkenpas tot dicht bij het meer komen. Daarna zijn we via de Tioga Pas Yosemite park ingereden. Daar kregen we al een kaart met de omleiding die we moesten rijden om bij ons hotel in Oakhurst te komen. We moesten bij het Visitor Center maar even vragen hoe dat precies zat. Daar werd ons verteld dat we 4 uur om moesten rijden!! De moed zakte ons in de schoenen. Eerst maar even een picknickplaats zoeken. We vonden een hele mooie plek aan een meertje met picknicktafels. Daar hebben we maar grapjes zitten maken over ons lot  Gerard zei al dat hij die km wel veel sneller kon doen, nou dat moesten we nog maar zien. Het was inmiddels een uur of 3. Oorspronkelijk zouden we om 5 uur in Oakhurst moeten zijn. De auto ging in de racestand (door de bochten, ja, ja). Onderweg hebben we foto’s kunnen maken van de branden en we kwamen inderdaad bij een wegafzetting en we moesten de andere kant op (westen ipv zuiden). Na heel wat km gaf de tom tom aan dat we een weggetje naar links konden nemen. Dat hebben we gedaan en toen bleek later dat we een heel stuk hadden afgesneden (halelujah tom tom). Mede hierdoor, het de racekunst van Gerard waren we om half zes in ons hotel!!:) De boel geÏnstallerd in onze kamer en toen lekker gezwommen. We hebben een zwembad vlak voor onze kamer. Nog even een drankje gedaan in de bar van het hotel en toen gegeten in het hotel. Gerard had bier op en behoorlijk wat witte wijn. Toen we bij de kamer kwamen had hij zogenaamd de sleutel van de kamer niet meegenomen. Hij naar de receptie om een nieuwe sleutel te halen. Toen kwam hij met een kaartje voor de kamer waar Mariska en Melati in zaten. Hoezo in de bonen. Moest hij weer terug en toen kwam hij zowaar 3 herten tegen. Nu maar even de roes uitslapen dus.
31 juli
Vanmorgen willen we om 9 uur ontbijten in het hotel maar er is een wachttijd van minimaal een half uur. Er zijn wel tafels, maar de keuken is vastgelopen. Lekker is dat. We besluiten maar in het plaatsje te ontbijten en komen terecht bij de Starbucks. Daar konden we lekker op het terras zitten. . Daarna nog even wat boodschappen gedaan bij de Von’s (mooie supermarkt!) Toen richting de zuid-ingang van het park. We zijn eerst gestopt bij Mariposa grove waar je hele grote dikke mammoet bomen (Sequoia ) hebt. Daarna zijn we naar wat andere mooie punten gereden. Op een gegeven moment kwamen we bij een strandje met picknicktafels, maar niemand had nog honger dus zijn we weer verder gereden naar het eindpunt en toen hebben we nog een flinke wandeling gemaakt. Het liep behoorlijk stijl naar boven en op een gegeven moment kwam je bij een bruggetje waar je uitzicht had op een waterval (Mariska, Melati en ik hebben het laatste stuk voor gezien gehouden, te vermoeiend en te heet). Daarna weer een stuk terug gereden en toen vonden we gelukkig ook weer een leuke picknick plek. Inmiddels hadden we behoorlijke trek. Het begon helaas te regenen, maar dat duurde gelukkig niet lang. Toen nog ongeveer een uurtje terugrijden naar het hotel. We hebben net nog even lekker gezwommen en gelegen en we gaan zo een drankje drinken in de bar. Tot morgen weer. San Francisco here we come!!

• 31 Juli 2014 - 09:42

Ellen:

Mooi verhaal weer! Wat een belevenissen.
    Gelukkig dat jullie geen last hadden van de branden!
    Geniet ze, liefs ook van mam xxx