New York&Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Caroline Hoeven - WaarBenJij.nu New York&Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Caroline Hoeven - WaarBenJij.nu

New York&Phoenix

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Phoenix

19 juli
Om 9 uur van huis vertrokken richting Schiphol, waar we ruim op tijd aankwamen. Jeroen en Chloë kwamen met de ouders van Chloë mee. Gerard heeft ons lekker voor de deur afgezet om vervolgens de auto te parkeren op P3. Gerard,Willem-Jan en Yasmin kwamen ongeveer tegelijk aan. Yasmin wilde nog even Melati uitzwaaien. Daarna moesten we in een hele lang rij aansluiten om in te checken. Gelukkig ging het redelijk snel met de rij. Met inchecken bleek dat het visum van Chloë niet goed was. Bij het aanvragen had ik een o ingetypt (nr. paspoort) in plaats van een 0. Nou we waren er allemaal van overtuigd dat het toch echt een o moest zijn, zelfs de stewardess die ons incheckte. Moesten we via een computer weer een nieuw visum aanvragen en betalen en de koffer van Chloë kon ook nog niet ingecheckt worden. Dat was wel ff stressen moet ik zeggen. Gelukkig hoefden we niet weer in de rij te gaan staan toen we het nieuwe visum hadden. Wat een gedoe. Ze moesten Chloë zowiezo hebben want bij de douane moesten (bagagescan) moest Chloë weer terug want ze was “uitgekozen” voor een tweede check!! Alles werd gecontroleerd. Wij moesten er wel om lachen en maakten er maar grapjes over.Gelukkig daarna geen rare dingen meer.
Onze vlucht duurde iets minder dan 8 uur. Goede vlucht gehad. Gelukkig ging de aankomst in New York snel. Geen uren wachten bij de douane. Binnen een half uur stonden we buiten. We moesten helaas wel in een lange rij gaan staan voor een taxi. Maar achteraf viel de wachttijd nog mee.Toen in twee taxi’s New York in. De rit duurde een uur, omdat het behoorlijk druk was op de weg. Ons hotel bleek midden in Chinatown te liggen. Toen snel alles uitgepakt en de stad in. We hadden natuurlijk een behoorlijke jet lag (6 uur vroeger en we kwamen om 15.30 aan New York time).Maar toch met de metro de stad in. Het was even een gedoe om uit te vinden hoe het werkte met de metrokaartjes, maar gelukkig werden we geholpen door een aardig Chneesje. We wilden heel graag naar een bar bovenop een hoog gebouw met uitzicht over de stad, genaamd 230rd Fith. En we hebben het gevonden ook, maar wat bleek, vanaf 18u mochten alleen mensen boven de 21 naar
boven!! Echt weer Amerikaans. Wat een teleurstelling!! In een boekje hadden we gelezen dat daar in de buurt een leuk Italiaans restaurant zat, dus zijn we daar heen gegaan (La Pizza Fresca). Heel gezellig restaurant maar de pizza’s waren nogal zwart…Ook nog wat gedronken op Medison Square Park. Onderstussen zagen we al allerlei bekende dingen voorbij komen, zoals Empire State Building. We voelden ons wel behoorlijk zombie door het tijdsverschil en om een uur of 11 waren we weer in het hotel, uitgeteld!!

20 juli
De meesten van ons waren weer vroeg wakker. Om 9 uur zaten we aan het ontbijt. Daarna met de metro naar Tinmes Square om de tickets van de hop-on-hop-off bus op te halen. Wouw wat indrukwekkend dat Times Square! Zelfs overdag. We moesten in het gebouw van Madame Tussauds de kaartjes ophalen. Met de kaartjes kon je een downtown tour doen, een uptown tour, night tour, Brooklyn tour en een haven cruise. Meteen op de bus gestapt en weer uitgestapt bij het Empire State Building. De drukte viel mee en omdat we al kaartjes hadden ging het behoorlijk snel. De laatste 6 verdiepingen gingen we lopen om niet op de lift te wachten. Wel vermoeiend moet ik zeggen! Maar het was echt de moeite waard. Wat een mooi uitzicht over de hele stad! Daarna weer de bus in en uitgestapt in de buurt van Ground Zero. Eerst even gelunchd bij Lenny’s. Echte Amerikaanse sandwiches. Toen naar Ground zero gelopen. We zijn niet naar het museum geweest maar we hebben op de plek gestaan en het nieuwe gebouw (Tower of freedom) bekeken. Weer op de bus gestapt richting Central Park. Een immens park en we hebben maar een heel klein stukje gezien. Van daaruit zijn we naar de Apple Store gelopen. Je komt in een glazen kubus binnen en gaat dan een trap naar beneden waar een hele grote ruimte is met heeeel veel Apple aparatuur. De winkel is 24 uur per dag open en heet ziet er zwart van de mensen. Wel leuk om te zien. Chloë wilde nog naar de speelgoedwinkel ernaast (Fao Schwarz). Toen kwamen we op 5th avenue terecht en moesten de dames natuurlijk naar binnen bij Abercrombie & Fitch. Melati en Mariska gingen natuurlijk met een superknappe jongen met ontbloot bovenlijf op de foto en ik ook!! Jeroen en Gerard mochten met een mooie dame op de foto, ook leuk! We wilden niet weer helemaal naar het hotel terug en zijn toen naar een Mexicaans restaurant gelopen (dos Caminos) b ekend om de goede guacamole. Nou ik moet zeggen, die was heel goed. Jeroen kreeg geen bier helaas en de meiden natuurlijk ook geen alcohol. Chloë heeft haar eerste Margarita gedronken. Daarna nog richting Times Square om het circus in het donker te zien. Jeroen en Chloë wilden nog naar de Disney store en daarna zijn we weer met de metro naar ons hotel gegaan. Moe en voldaan natuurlijk.

21 juli

Weer om 9 uur aan het ontbijt. Naar de bus gelopen op Broadway en er weer uit in de buurt van Wall Street. Dat viel eigenlijk een beetje tegen. Stelt niet veel voor, ook de stock exchange niet. Hierna wilden de kinderen graag naar Century 21, een soort groot outlet warenhuis. Gerard en ik zijn lekker bij de Starbucks gaan zitten, want we hadden even geen zin in shoppen. Daarna hebben we de bus gepakt en zijn de we Brooklyn tour gaan doen. We hadden een hele leuke gids, die heel veel vertelde. We gingen eerst de Manhattan Bridge over. Heel spectaculair het uitzicht over de skyline van New York en je zag het Vrijheidsbeeld in de verte!! Brooklyn is ook een hele grote en mooie stad. Mooie straten met bomen en huizen met trappetjes ervoor. Toen we weer terug waren in NY hebben we nog een stuk over de Brooklyn Bridge gelopen. Daarna zijn we weer op de bus gestapt richting het vertrekpunt van de haven cruise. Daar waren we vlak voor half 4 en toen bleek dat de laatste boot om half 4 vertrok! Even rennen dus, maar we hebben het gehaald. Dat was wel heeel erg de moeite waard. Wat een uitzicht weer vanaf het water! En we zijn vlak langs het Vrijheidsbeeld en Ellis Island gevaren. Hierna zijn we neergestreken op een terras, waar Jeroen deze keer wel bier kreeg! Daarna met de metro naar huis. Even lekker opgefrist en toen eten in Little Italy. Dit was ongeveer 5 minuten lopen van ons hotel. Lekker gegeten. Alhoewel ze wel even 25% fooi op de rekening hadden gezet. Daar waren we het natuurlijk niet mee eens. Jeroen en Chloë zijn toen nog met de metro de stad in gegaan, maar wij hadden het wel gehad voor vandaag! We moesten de volgende ochtend om half 6 weer op.

22 juli
Gelukkig konden we om 6 uur al ontbijten want om 6.15 stond onze taxi al klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Deze keer was het maar een half uurtje rijden, want er was niet zoveel verkeer. Om 9 uur zou onze vlucht vertrekken, maar dat werd een uur later omdat er bij het bijtanken van het vliegtuig een pet van een van de medewerkers in de airconditioning was gezogen. Dat was een dure pet zei de gezagvoerder! Maar gelukkig hadden we wind mee en zodoende waren we toch nog redelijk op tijd in Phoenix. Toen we daar het gebouw uitliepen leek het wel of je een oven binnenstapte! Het was daar ongeveer 45 graden!! Niet te doen hoor. We moesten met een shuttle bus naar de plek waar we onze huurauto op moesten halen. Dat ging allemaal redelijk soepel. We hebben een grote Chrystler minivan. Echt een luxe ding en gelukkig past alle bagage er precies in. Toen op weg naar Scottsdale, waar ons hotel was. Daar alles weer in de hotelkamer gedropt. We vonden het te warm om bij het zwembad te liggen en besloten toen naar de Premium Outlet te gaan. Het kostte wat moeite om daar te komen, want het adres stond niet in de tom-tom, maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Het was overigens weer 3 uur vroeger in Phoenix, dus de dag duurde weer 3 uur langer! Tot 18 u Phoenix tijd gewinkeld en toen weer terug naar het hotel. De helft heeft nog even gezwommen. Lekker even opgefrist en omgekleed en toen zijn we naar het centum van Scottsdale gegaan, Echt een super leuk plaatsje. Jammer dat het zo warm was. Zelfs als de zon er niet meer is blijft het heet. Je wilt dan zo snel mogelijk weer ergens naar binnen. Toen lekker in een typisch Amerikaans restaurant gegeten. We hebben het tot 22u volgehouden en toen lekker naar bed.

• 24 Juli 2014 - 23:53

Ellen:

Dat klinkt allemaal super! Hopelijk is het nu wat koeler bij de GC!
    Geniet en ik zal het mam voorlezen xxx

• 25 Juli 2014 - 18:55

Pamela & Christian:

Hey luitjes,
    Jaaaa, dat klinkt als "ons" NY. Wat een heerlijke stad!
    Super dat jullie er ook genoten hebben.

Op naar de indrukwekkende Grand Canyon!

Goede reis,

• 26 Juli 2014 - 15:23

Esther Van Dooren:

Hoi, wat leuk om te lezen wat jullie zoal doen. Klinkt allemaal erg goed en gezellig.
    Bijna een week daar nu, gaat snel hoor dus geniet!!